Elronthatatlan puha könnyű fánk

D.

22.jpg

Hozzávalók:

  • 140 ml meleg tej
  • 1/2 db friss élesztő, de lehet por is abból is csak fél csomag 
  • 47 dkg liszt
  • 4,5 dkg cukor
  • 9 dkg olvasztott vaj
  • 1-2 db tojás

A lisztet a keverőgépbe teszem. A vajat egy bögrébe a mikróba megolvasztom majd ráöntöm a lisztre. Kimérem a tejet majd azt is beteszem a mikróba, hogy meleg legyen (Figyeljetek arra, hogy ne legyen túl forró mert az nem jó az élesztőnek). A meleg tejbe bele teszek egy kanál cukrot a megszabott mennyiségből, a többit a keverőtálba öntöm a liszthez. Miután egy kicsit megkavartam és hagytam elolvadni a cukrot, bele morzsolom a friss élesztőt és hagyom felfutni (Ez nagyjából 5-7 perc). Addig a tojást/tojásokat is a tálba törjük. 
Ha felfutott az élesztő az is mehet a keverőgépbe és már be is kapcsolom, hogy szépen kigyúrja nekem a tésztát. Mikor már elválik a tál falától akkor jó. Ha esetleg túl lágy akkor tegyetek hozzá egy kis lisztet, ha pedig nagyon kemény akkor egy pici tej. Bár nekem ezekkel az arányokkal mindig tökéletes a tésztám. 
Félre rakom kelni 1 órára, de nyugodtan lehet több is. Egy lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtom és egy általam meghatározott méretű pohárral kiszaggatom. Ha szeretnétek csinálhattok hagyományos fánkot vagy lukas fánkot amilyeneket én is készítettem. Mivel nekem nem volt pici szaggatóm ezért egy fél litere palack szájával oldottam meg :D 
Amennyire csak tudtam olyan szorosan szaggattam ki a fánkokat és a végén össze gyúrtam újra a maradék részt, de ez már nem volt olyan könnyen nyújtható mivel nem volt olyan puha levegős. Szóval ahol tudjátok ott az műanyag palackkal vagy kis szaggatóval még nyomkodjatok ki extra mini fánkokat (a gyerekek szerintem odáig lesznek érte), a maradékot meg úgy ahogy van süssétek ki olajba. Nem baj, ha felismerhetetlen forma, de ugyan olyan könnyű mint a nagy fánk ;) 
A végén megszórhatjátok porcukorral, kakaóporral vagy adhattok mellé lekvárt, mogyorókrémet. Az ügyesebbek pedig meg is tölthetik a fánkjaikat ;) 

Jó étvágyat :)