Calzone (töltött pizza)

D. (Cook's Collection)

8.jpg

Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt (bármilyen lehet)
  • 1/2 tk só
  • 1 csipet cukor
  • 1 ek olaj
  • 1,75 dl meleg tej vagy víz
  • 2 dkg élesztő vagy 1 ek száraz élesztő

A tejet vagy vizet felmelegítem, bele szórom a cukrot és jól elkavarom, hogy elolvadjon. Ha elolvadt bele morzsolom a friss élesztőt vagy a száraz élesztőt és 5 percig hagyom, had dolgozzon. 
Ebben az 5 percben kimérem a lisztet, sót, olajat és a robotgép táljába öntöm. Ha az élesztőnk megnövekedett ezt is hozzáöntöm a keverékhez és hagyom, hogy a gép szépen összegyúrja. Kiveszem a gép táljából és egyszer én is átgyúrom kézzel, hogy szép cipó formája legyen, majd egy sütőpapírral kibélelt tepsibe teszem és letakarom. Amennyiben úgy gondoljátok ez a tészta mennyiség elég 2 cipóra is, én 1-nek hagytam hogy picit vastagabb legyen a tésztám. 1 órán keresztül hagyom kelni meleg helyen. (Ezt a lépést akár ki is hagyhatjátok és ugorhattok is a következőre, nem muszáj keleszteni)

A tésztát ki is vehetitek a tepsiből és úgy is nyújthatjátok, de kézzel is szét lehet lapítani a tepsiben. Attól függ mennyire vastag tésztát szeretnétek. A kinyújtott korongot innentől kezdve ízlés szerint tölthetitek. 
Én fokhagymás-tejfölös alapot szoktam rákenni és megszórom kukoricával, hagymával, borsóval, kolbásszal és sajttal. De a kombinációk száma végtelen ;) 
Végül félbe hajtom és egy villával lenyomkodom a szélét vagy hajtogatom. A tetejét megkenem felvert tojással (elhanyagolható) és 160 fokon szép barnára sütöm. 

Jó étvágyat :)