Bármilyen alkalomra tökéletes torta

D.

5_1.jpg

Tészta hozzávalók:

  • 6 db tojás
  • 6 ek liszt
  • 6 ek cukor

Krém hozzávalók:

  • 1 tábla csoki
  • 2-3 dl tejszín
  • 20 dkg vaj
  • 5-10 dkg cukor

Először is készítünk egy piskótát. A tojásokat szétválasztom, a fehérjét egyből a robotgép táljába öntöm, a sárgákat pedig egy kistálba. A tojásfehérjéhez adok egy kiskanálnyi citromlevet és elkezdem felverni, mikor félig kemény akkor adom hozzá kanalanként a cukrot. Mikor a hab az üstből nem esik ki ha megfordítom, akkor jó. Egy spatula segítségével hozzáadom a sárgákat egyesével és óvatosan átforgatom a habba, próbálom minél kevésbé összetörni a habot. Aztán ugyan így hozzá keverem a lisztet is. Aki szeretné rakhat egy kis sütőport is a tésztába. 
A piskóta keveréket egy sütőpapíros tepsibe vagy torta formába öntöm. Én most tepsit használtam és a kerek formákat késsel kivágtam, a maradék tésztát pedig felaprítottam és a krémbe kevertem. 
A piskótát tűpróbáig sütjük és persze előmelegített sütőbe rakjuk. 

A krémet előző este készítem el mert minden hozzávalót egy lábasba öntök és össze főzöm, hogy minden elolvadjon. Ezután kinn hagyom kihűlni, majd a hűtőbe teszem, hogy a lehető legjobban visszahűljön másnapra. 
Másnap: A krémet a robotgépbe öntöm és magas fokozaton elkezdem felverni. Nagyon fontos: NE HAGYJÁTOK EGYEDÜL! Szét tud esni a tejszín és akkor a krém folyós lesz. 

Összeállításnál a piskótából annyi korongot vágok amennyi kijön vagy amennyit szeretnék, ha torta formába sült azt is annyi szintre vágom amennyire szeretném. A szintek közé mehet a felvert csokis krém. Hagyjunk a tetejére is és a szélére is. 

A rétegek közé rakhattok lepirított diót, mogyorót, mandulát, mazsolát, aszalt gyümölcsöket... ugyan úgy az oldalára is tapaszthattok bármit, amit szeretnétek. Tejszínnel még díszíthetitek a tetejét 
Nyugodtan csinálhattok egy tepsibe is a piskótát és csak rá ezt a krémet ;) 

 

Jó étvágyat :)