Kürtőskalács

D. - Gasztroangyal recept

4_3.jpg

 

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 2 egész tojás
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 1.5 dl tej
  • 3 dkg élesztő
  • 2 ek cukor
  • csipet só

Forgatáshoz:

  • fahéjas cukor
  • darált dió
  • kókusz
  • kakaó

A tejet langyosra melegítem, rakok hozzá egy kis cukrot meg az élesztőt és hagyom, hogy felfusson. Ha felfutott az élesztő akkor minden hozzávalót a keverő tálba öntöm és jól összedolgozom géppel vagy kézzel. Hagyom 1 órát kelni. Ha kétszeresére nőtt akkor egy lisztezett felületre öntöm és ujjnyi vastagra nyújtom majd szintén ujjnyi vastag csíkokra vágom. A csíkokat egy kicsit átsodrom és mehet is a formára. 
Akinek nincs kürtőskalács formája (ahogy nekem se) használhat sajtos roló formát, befóliázott wc gurigát vagy üres sörös dobozt. Az alufóliás változatot érdemes beolajozni, hogy lejöjjön róla majd a kész kalács.
A formámra tekerem a tésztát úgy hogy egy kis hely legyen a tekerés közt, majd elfektetem és átgörgetem, hogy a tészta felsimuljon a formára és össze érjenek az oldalak. Ezután meghempergetem az általam választott ízesítésbe, tepsibe állítom és 160 fokon megsütöm. 
Ha megsült kiveszem és egy picit hagyom állni, majd kinyomkodom a formából.

Jó étvágyat :)